tisdag 2 november 2010

Back to da blogg

Dags att börja blogga igen tror jag. Den här bloggen kommer mest handla om lite dittan och lite dattan får man nog säga, det kommer vara som en blogg men kanske framför allt som ett samlingsnav för vad jag gör på internet.

Här kommer jag att tipsa om sajter som jag håller på att bygga eller redan har byggt, och jag kommer även att presentera länkar till mina kunder i syfte att stärka upp deras sajter. Det kan tilläggas att jag jobbar med digital marknadsföring, sökmotoroptimering och content providing i form av hemsidor och artiklar som jag bygger och skriver på beställning.

Du kommer alltså förmodligen inte att få ut särskilt mycket av den här bloggen, om du nu inte maniskt vill följa mina aktiviteter och vad jag gör på internet. Att blogga är nämligen ett utmärkt sätt att visa upp nya sajter för sökmotorerna genom att länka till dem och skriva kortare inlägg om dem, så ifall någon tolkar det som bakvänd maps ber jag om ursäkt på förhand. Det här är kanske ingen blogg som kommer att bidra till mångfalden och den fria informationen på nätet, men man kan kanske säga att den bidrar på sitt sätt genom att stödja sajter som faktiskt gör det på riktigt och förtjänar att få en knuff eller röst eller länk eller vad man nu ska kalla det.

Det är ju faktiskt så i dagsläget, att för att ranka högt på sina sökord, räcker det inte med att skriva bra innehåll, även om jag är mycket mån om att allt mitt innehåll alltid ska vara egenhändigt skapat och alltså inte kopierat eller på något annat sätt snott. Jag tycker om att bidra med bra innehåll till nätet, och tycker mig göra det med alla mina sajter, men de kan som sagt behöva en liten knuff i ryggen ibland för att de ska kunna uppmärksammas av andra och få lite schyssta och naturliga inlänkar.

Det är alltså det som är syftet med den här bloggen: att agera startmotor åt bra flygplan som kanske behöver lite hjälp med att ta sig av banan på egen hand. Jag ska ändå försöka hålla kvaliteten här så hög och läsvänlig som möjligt, inte bara slänga in några slumpvis utvalda meningar som råkar passa väl mot det nyckelord jag för tillfället väljer att skriva om. Ha det fint så får vi se hur det här projektet utvecklar sig!

/Jonesy

Inga kommentarer: